Francesca Gonshaw ontmoet Euan Uglow

Het is druk op de verzamelaarsbeurs in Utrecht. De crisis lijkt voorbij. De helden uit Star Wars zitten verveeld achter een tafeltje op een handtekeningjager te wachten. In het verleden werden er ook TV sterren uitgenodigd. Leuk vond ik de komst van Luitenant Gruber en de sexy serveerster Maria uit Allo Allo. De eerste afleveringen zag ik bij Hindoestaanse vrienden op een Engelstalige satellietzender. Ik was meteen een fan van de absurde avonturen van de verzetshelden. Toen ik Maria gedag zei vroeg ik mij af wie de vrouw achter deze personage is. Ik was onder de indruk toen ik de CV van Francesca Gonshaw las. De actrice is zeer actief in de kunstwereld, regisseert en publiceert. Haar grote voorbeeld op de kunstacademie was de Engelse schilder Euan Uglow, die voornamelijk naakt en stillevens schilderde. Zonder dat ze het besefte schonk Francesca mij die middag een uitbreiding voor de mooiste verzameling die ik bezit: kennis. Hier een voorbeeld van een schilderwerk van Uglow.

 

About Fredrik Hamer

Artist
This entry was posted in Miniblog and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Thank you!